, کسب رتبه اول در گوگل | |||
|
که ما می بینیم جز لذت نیست ، شکار می بینیم ، روابط عالی انسانی ، بین تیم می بینیم و هیچ سبعیت و خشونتی در فیلم دیده نمی شود برعکس رابطه خوب انسان با طبیعت و با حیوانات دیده می شود ، به خصوص از طریق آن دختر عکاسی که بعدا یکی از تم های مهم فیلم میشود و رابطه اش با جان وین رابطه ی خوبش با جان وین ، رابطه اش با سه بچه فیل و غذا دادن به آنها ، آنقدر خوب درآمده که اصلا فکر نمی کنیم یک بازیگر آمده برای فیلمی این کار را می کند انگار هاکس رابطه را از واقعیت گرفته و در فیلم گذاشته است در صورتی که میلیمتری ساخته شده است .فیلم تک تک آدم هایش را از همان اول خوب به ما معرفی می کند از جان وین تا آن راننده ی قد کوتاهِ بانمکی که مرتب در رفتار و کلامش طنز دارد و خیلی از لحظات مفرح فیلم را آن رهبری می کند ، تا دختری که از پدرش باقی مانده و دارد (کار پدر را) ادامه میدهد ؛ درشت هیکل است و سرخپوستی که اول فیلم مجروح می شود ولی سمپاتیک است و وقتی می آید می افتد که همه چیز در سیاهی مطلق قرار دارد. بعد از آن، چند صحنه ی تأثیر گذار بین تیم و پدرش وجود دارند، گرچه برخورد پایانی با یک ریاکاری غیرقابل بخشش به پایان می رسد. مشکلی نیست که کورتیس بخواهد ذهن بیننده را در کنترل خود بگیرد اما انجام این کار با زیر پا گذاشتن قانون بنیادی خودش، روشی فرو دستانه و درجه دوم است3316/Image00005 left; margin: 8px 10px; border: 1px solid black;" border="0">« درباره زمان» احتمالاً با سلیقه ی کسانی که واقعاً توجهی به منطق داستان ندارند، بیشتر جور در می آید. به نظر می رسد این فیلم برای آنهایی نوشته شده که میل دارند تناقضات درونی شخصیت را نادیده بگیرند و فقط با جریان همراه شوند. چهارچوب اصلی داستان درباره ی دوست دختر پیدا کردن یک جوان بی دست و پا و سر و سامان گرفتن برای زندگی کردن با این دوست دختر است (اصولی قابل اطمینان برای یک کمدی دراماتیک درجه ظهر در کتابخانه مدرسه. آن ها در یک زمان در مدرسه حاضر می شوند و عبارت اند از: یک فرد گستاخ و متکبر (جود نلسون)، یک فرد عصبی و پریشان (الی شیدی) که خودش را پشت مو ها و لباس هایش پنهان می کند، یک ورزشکار (املیو استیوز)، یک نابغه ی درسی (آنتونی مایکل هال) و ملکه ی زیبایی مدرسه (مولی رینگوالد).در ابتدا آن ها هیچ نقطه ی اشترکی با هم ندارند و تمایلی هم به داشتن آن از خود نشان نمی دهند و همانند سایر نوجوانان که به هیچ چیزی غیر از نظرات خودشان اهمیتی نمی دهند رفتار می کنند و حتی در مورد یکدیگر کنجکاو هم نیستند. اما به مرور زمان، بودن در کتابخانه کسل کننده می شود و زمان به سختی می گذرد، در نتیجه پسر عصیان گر گروه، شروع به اذیت کردن یکی از دختر ها می کند که این کار باعث شروع بحث میان آن ها می شود.هیچ کدام از حوادثی که در فیلم اتفاق می افتند، به آن شکل غیر منتظره نیستند؛ حقایقی که مطرح می شوند، کم و بیش قابل پیش بینی اند و همچنین، ما با افرادی غیر مورد آخر دقیقا همان چیزی است که این را از برخی بهترین فیلم های اندرسون جدا نگاه می دارد. داک هیچ گاه زیاد برای ما اهمیت پیدا نمی کند و شخصیت ها هم در درون غباری حرکت می کنند که همه جا را پوشانده و همین موارد از درگیری کامل مخاطب با فیلم جلوگیری می کنند. فساد ذاتی بی شک حاصل کار کارگردانی مستعد است که از ریسک کردن باکی ندارد اما آیا فیلم را می توان بی نقص بر شمرد؟ فکر می کنم فیلم برای رسیدن به کمال چیزی کم دارد: اندرسون شخصیت ها را دور از مخاطب نگه داشته است. در اقتباس سینمایی پال تامس اندرسون از رمان "فساد ذاتی" تامس پینچون چیزی سر جایش نیست. البته یافتن این عنصر و تعیین اینکه دقیقا کجا مسایل از توازن خارج می شوند دشوار است، بیشتر به این دلیل که اندرسون – اصیل ترین فیلم ساز نسل خودش- نخوانسته حتی یک نما ارایه دهد که با عرف های تثبیت شده ذهن انسان جور در بیاید. فیلم پر از طنز پنهان شده، خیال پردازی، نوآوری و بازی های تاثیر گذار است که بررسی و نقد فیلم Espion, lève-toi
[ سه شنبه 19 آبان 1394 ] [ 17:44 ]
[ Vivian ][ بازديد : 186 ]
آخرين مطالب ارسالي
الگوریتم پاندا تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395 انجام سئو تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 انتشار محتوا تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 الکسا تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 کسب رتبه اول در گوگل تاريخ : يکشنبه 8 فروردين 1395 شبکه های اجتماعی تاريخ : شنبه 26 دی 1394 سئو منفی تاريخ : چهارشنبه 23 دی 1394 بهینه سازی سایت تاريخ : دوشنبه 21 دی 1394 بررسی آثار نیکلاس ویندینگ رفن تاريخ : سه شنبه 19 آبان 1394 فال حافظ با معني fale hafez تاريخ : دوشنبه 15 تير 1394
صفحات سایت
تعداد صفحات : 1
|
||
[ سرویس وبلاگ دهی ][ طراحي : قالب سبز ] [ Weblog Themes By : GreenSkin.ir ] |